Działania oparte na metodzie project-based-learning stanowią fundamentalny element doświadczenia zdobywanego w czasie studiów na MIiW.

Podczas dwóch lat studiów studenci dokumentują zrealizowane projekty w formie portfolio, które prezentują równolegle z obroną pracy magisterskiej.

W ramach zajęć takich jak Laboratoriów mediów, Wprowadzenia do projektowania, Eksperymenty medialne, czy zajęcia fakultatywne studenci zrealizowali m.in. następujące projekty:

Ping Sensors (Oliwia Olesiejuk, Anna Paprzycka, Krystian Koźbiał)
Interaktywne środowisko, którego celem  jest analiza globalnego modelu wymiany informacji na poziomie społecznym, technologicznym, naukowym i artystycznym. Warstwa dźwiękowa pracy skoncentrowana jest wokół kilku obiektów przypominających naczynia laboratoryjne. Każdy z nich przedstawia istotną dla autorów problematykę z innej perspektywy: specjalisty, naukowca, przeciętnego człowieka czy sztucznej inteligencji. Uczestnik przejmuje kontrolę nad audiosferą wyciszając poszczególne narracje ruchem rąk. Możliwe jest to dzięki zbliżeniu dłoni do umieszczonych przy obiektach ultrafioletowych czujników odległości – tak zwanych „ping sensors”. Odrębny poziom – tło dla narracji – stanowi audiosfera laboratorium, nagrana podczas wizyt w laboratoriach Uniwersytetu Medycznego oraz Wydziału Leśnictwa w Poznaniu.
MOHA (Urszula Wysocka, Paulina Rutkowska, Marta Dobrzańska, Krystian Koźbiał)
MOHA Museum of Hated Art – aplikacja pozwalająca na krytykowanie dzieł sztuki poprzez ich modyfikację (narzędzia hejtu, takie jak przyklejenie gumy do żucia czy podpalenie obrazu). Opiera się na mechanizmie krytykowania sztuki, do którego nikogo nie trzeba zachęcać.

MANIFEST POSTHUMANISTYCZNY (Marta Dobrzańska, Krystian Koźbiał, Marta Filipowiak)

Film animowany – manifestujący idee posthumanistyczne.

PERYSKOP (Szymon Grochowski, Elżbieta Kowalska, Piotrek Rajski)
Peryskop jest narzędziem poszerzającym doświadczenie optyczne widza, gubiącego się w przestrzeni wielokrotnego odbicia obrazu. Jest on również obiektem do zabawy, wspólnej interakcji i obserwacji siebie nawzajem oraz świata dookoła. Projekt zrealizowany w ramach wspólnych warsztatów studentów MIiW ze School of Form, prezentowany w ramach festiwalu Malta.
SEZONÓWKA (Anna Paprzycka, Oliwia Olesiejuk Marta Filipowiak, Marta Dobrzańska)
Projekt sezonowego sklepu warzywnego.
„Główną ideą naszego warzywniaka stała się sezonowość nabywanych i spożywanych produktów. Dostępność warzyw i owoców zbieranych tylko w bieżącym sezonie nakłania ludzi do zmian nawyków żywieniowych – sezonowe warzywa i owoce mają dużo więcej niezbędnych substancji odżywczych, są smaczniejsze – a także zachęca do eksperymentów kulinarnych, poszukiwania nowych smaków wbrew wyuczonym schematom żywienia.”